News Mehedinti

SpecialiÈ™tii avertizează: ce să NU faci pentru a-È›i menÈ›ine plămânii sănătoÈ™i

Data: 12-6-2020

Deseori se întâmplă ca importanÈ›a plămânilor să fie subestimată sau neglijată, mai ales în cazul celor care cred că este suficient să nu fumezi pentru a-i menÈ›ine sănătoÈ™i. Cu siguranță acest viciu este extrem de dăunător, însă există È™i alÈ›i factori, cum ar fi poluarea, ce pot afecta organele care asigură aprovizionarea cu oxigen. 

 

În fiecare oră, un om inspiră aproximativ 300 de litri de aer, iar în timpul activității sportive chiar È™i de 10 ori mai mult. Cu toate acestea, plămânii rămân niÈ™te organe delicate. Prin urmare, dacă nu îi îngrijeÈ™ti în mod corespunzător, poÈ›i avea dificultăți de respiraÈ›ie. A evita anumite obiceiuri care le pot dăuna înseamnă a duce mai sănătoasă È™i echilibrată.

 

Ce să NU faci pentru a avea plămâni sănătoÈ™i  

Acesta poate reprezenta un vehicul pentru substanÈ›ele toxice cum ar fi azbestul sau radonul, un gaz radioactiv care nu se poate detecta È™i care afectează plămânii. Încearcă, pe cât posibil, să nu te expui la praf. Dacă nu poÈ›i evita mediile încărcate de particule care pot fi dăunătoare, acoperă-È›i faÈ›a cu o mască de protecÈ›ie sau cel puÈ›in cu o eÈ™arfă. Ideal ar fi ca încăperile în care petreci majoritatea timpului să fie cât mai bine aerisite, iar sistemele de ventilaÈ›ie să fie curățate periodic.

Uneori, multe persoane au tendinÈ›a de a reprima tusea. Evident, este normal să faci asta când te afli în preajma altora, dar nici nu este sănătos să ai mereu un astfel de obicei. Aceasta reprezintă un mecanism de apărare care protejează plămânii È™i ajută la eliminarea din căile respiratorii a prafului È™i a altor substanÈ›e care pot fi dăunătoare.

Probabil că ai auzit deja de efectele nocive ale sedentarismului. Activitatea fizică este esenÈ›ială pentru a te menÈ›ine sănătos. Dacă faci parte din categoria celor care nu au timp îndeajuns să meargă la sală sau să practice un sport, alergatul este o variantă practică, deoarece nescesită mai puÈ›in timp. AtenÈ›ie însă, în niciun caz nu o face în medii extrem de poluate, mai ales acolo pe unde trec maÈ™inile. Ar însemna să îÈ›i expui plămânii unui risc. Optează pentru o bandă de alergat, vei evita astfel să inhalezi substanÈ›e nocive în cazul în care nu poÈ›i face jogging în aer curat. Dacă ideea îÈ›i stârneÈ™te interesul,intră pe site-ul de la Decathlon È™i găseÈ™te oferta potrivită cerinÈ›elor tale.

Este deja cunoscut faptul că alimentaÈ›ia trebuie să fie sănătoasă È™i bazată pe cât mai puÈ›ine produse procesate. Dar poate nu È™tiai ce poÈ›i include în meniul zilnic pentru protejarea plămânilor: usturoiul, un adevărat antibiotic natural, curcuma, ghimbirul È™i fructele de pădure, care au proprietăți antiinflamatoare, peÈ™tele, o sursă importantă de Omega 3 È™i vitamina D, legumele cu frunze verzi, pline de acid folic, precum È™i toate fructele bogate în vitamina C, în special citricele, sunt doar principalele exemple.

 

Click aici pentru mai multe informații referitoare la alimentele care ajută la curățarea căilor respiratorii.

Pentru a-È›i proteja plămânii, este absolut necesar să faci curățenie cât mai des. Un mediu lipsit de praf È™i microbi joacă un rol esenÈ›ial pentru sănătatea ta. Este greÈ™ită, însă, folosirea produselor mult prea agresive pentru dezinfectarea casei. Pe termen lung, ingredientele chimice conÈ›inute de anumiÈ›i detergenÈ›i te pot afecta. Ideal ar fi să le citeÈ™ti eticheta È™i, în măsura în care este posibil, să le alegi pe cele biologice. Pentru a face în aÈ™a fel încât să inhalezi cât mai puÈ›ine substanÈ›e toxice, ai grijă să aeriseÈ™ti bine încăperile în momentul în care faci curat.   

Apa reprezintă 60% din greutatea corporală. Dacă de ea depinde fiecare celulă din care oamenii sunt alcătuiÈ›i, este de la sine înÈ›eles că acelaÈ™i lucru este valabil È™i pentru plămâni. Aceasta te ajută să elimini toxinele, să-È›i menÈ›ii temperatura corpului È™i să respiri bine.

 

A avea grijă de plămâni înseamnă a-È›i îmbunătăți simÈ›itor calitatea vieÈ›ii. Evident, de importanță crucială este È™i să nu fumezi, dar cu siguranță È™tii deja asta. Și, nu în ultimul rând, zâmbeÈ™te È™i încetează să te mai îngrijorezi pentru lucruri lipsite de valoare: în acest fel vei reduce neîndoielnic stresul.

 

Sursa foto: shutterstock.com